معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این نشست از جذب ۹۸۸ دانشآموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در سال گذشته خبر داد.
به گزارش نای قلم، سجاد قاسمی امروز در گفتگوی خبری افزود: وظیفه پیگیری و شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل بهویژه در دوره ابتدایی را بر عهده داریم که در این راستا شیوهنامه جامعی برای اولین بار در کشور در استان ما تدوین شده است.
وی اضافه کرد: این شیوهنامه با همت اداره کل آموزش و پرورش و استانداری وقت تهیه شده و تکالیف دستگاههای مختلف در زمینه پیگیری بازماندگان از تحصیل را بهطور دقیق مشخص کرده است.
قاسمی اظهار داشت: در حال حاضر رویکرد وزارت آموزش و پرورش صرفاً متکی به خود وزارتخانه نیست، بلکه ما وظیفه شناسایی و پیگیری دلایل را بر عهده داریم و اطلاعات را در اختیار دستگاههای مرتبط مانند بهزیستی، کمیته امداد و استانداری قرار میدهیم.
معاون آموزش ابتدایی به تشریح فرآیند پیگیری پرداخت و اضافه کرد: معلمان بهطور میانگین ۱۵ دانشآموز بازمانده را پیگیری میکنند و با مراجعه به درب منازل، وضعیت آنها را در سامانه محمودوند ثبت میکنند.
وی ادامه داد: نکته مهم این است که حدود ۵۰ درصد از مواردی که به عنوان بازمانده از تحصیل اعلام میشوند، به دلایلی مانند فوت دانشآموز، مهاجرت به خارج از کشور یا عدم آموزشپذیری (در مورد دانشآموزان استثنایی) قابل جذب نیستند.
قاسمی از اجرای طرحهای حمایتی خبر داد و گفت: در ناحیه ۲ ارومیه برای دانشآموزانی که با تأخیر جذب شدهاند، پایگاههای حمایتی ایجاد کردهایم که معلمان بهصورت رایگان در روزهای پنجشنبه به آموزش و تقویت این دانشآموزان میپردازند.
وی در پایان تأکید کرد: اگرچه قانون پاداش خاصی برای معلمان در این زمینه پیشبینی نکرده، اما عشق به معلمی و تعهد حرفهای، همکاران ما را به انجام این مأموریت مهم ترغیب میکند.