NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

سهل‌انگاری در ایمن‌سازی راه‌های حادثه‌خیز پذیرفته نیست

تاریخ انتشار: 1402/04/14 | 21:48

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: قصور، ترک فعل و سهل انگاری در ایمن سازی مناطق حادثه خیز راه‌های مواصلاتی این استان اصلا پذیرفته نیست و با خاطیان برخورد قاطع به عمل می‌آید.

به گزارش خبرنگار نای قلم، ناصر عتباتی امروز به همراه دادستان عمومی و انقلاب استان و تعدادی از مدیران و متولیان راه‌های این استان در بازدید از نقاط حادثه خیز محور مواصلاتی گردنه قوشچی جاده ارومیه به سلماس اظهار کرد: متاسفانه در این محور و در مسیری تقریبا ۳۰ کیلومتری، شاهد تصادفات مرگبار و دلخراشی هستیم که برابر گزارش پلیس راه سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی متعددی در این محور رخ داده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: قبلا مجموعه دستگاه قضایی، دادستانی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به موضوع ورود کرده و این نقطه را به عنوان یکی از نقاط پرخطر و حادثه خیز شناسایی و به مسوولان متولی امر این موضوع اعلام و ضرب الاجلی در نظر گرفته شده بود تا نسبت به رفع مخاطرات جاده و ایمن سازی آن اقدام کنند.

رییس شورای قضایی آذربایجان غربی گفت: با پیگیری دستگاه قضایی بخشی از این رفع خطرها انجام گرفته ولی به لحاظ متعدد بودن نقاط حادثه خیر (اخیرا تصادف در این مسیر منجر به مرگ پنج نفر از شهروندان شد) در این منطقه، بازدید میدانی مسوولان مجموعه‌های مرتبط انجام و نقطه نظرات کارشناسی آنها در جهت رفع مخاطرات این مسیر که یکی از مسیرهای پرتردد استان است، مدنظر قرار گرفت.

عتباتی به وظیفه صیانتی دستگاه قضایی در این موارد اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی در این خصوص ۲ وظیفه دارد که انجام خواهد داد یکی اینکه بعد از وصول نظرات کارشناسی با عوامل موثر در این حادثه چه انسانی و چه راه و خودرویی به میزان تاثیر و تقصیرشان برخورد خواهد کرد.

به گفته وی، مطلب دوم و مهمتر اینکه باید تلاش کرد این خطرات به صورت ریشه‌ای و اساسی برطرف شوند کما اینکه قبلا نیز تذکرات لازم در این خصوص داده شده بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی یادآور شد: مجموعه پلیس راه انتظامی، مراجع نظارتی و بازرسی استان نظراتشان را در خصوص این مسیر اعلام کردند و این نظرات جمع بندی و در سطح ملی کارشناسانی را خواهیم خواست تا سریعا و به قید فوریت هم در جهت ارایه راهکارهای پیشگیرانه و هم تعریض جاده و رفع نقاط حادثه خیر ما را یاری کنند.

وی با ابراز تاسف از حوادث ناگوار تصادفات رانندگی در این محور ارتباطی تاکید کرد: ما از این میزان فوتی و خسارت‌های مالی که به شهروندان وارد می‌شود، متاثر هستیم.

عتباتی با بیان اینکه رویکرد اصلی باید پیشگیری و حذف مناطق حادثه خیز باشد، افزود: علاوه بر این مسیر و مناطقی که مورد بازدید قرار گرفت و مناطق دیگری هم که در سطح استان شناسایی شده مجدد اعلام می‌شود تا به قید فوریت نسبت به برطرف کردن این نقاط حادثه خیز از سوی مراجع ذیربط اقدام شود تا شاهد ایمنی تردد برای شهروندان در راه‌های مواصلاتی سطح استان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات