NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

استاندار آذربایجان غربی:

از ظرفیت بندر مرسین برای توسعه تجارت استفاده می‌کنیم

تاریخ انتشار: 1402/07/06 | 21:59

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت بندر مرسین ترکیه در توسعه تجارت منطقه گفت: از ظرفیت این بندر بین المللی برای توسعه تجارت استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در ادامه سفر به ترکیه و در دیدار با علی حمزه پهلوان والی مرسین، با اشاره به هم مرز بودن آذربایجان غربی با 4 استان شرقی این کشور، افزود: برگزاری ششمین نشست همکاری اقتصادی استان های مرزی ایران و ترکیه، بیانگر تلاش دو کشور دوست و همسایه برای تحقق افزایش سطح مبادلات تجاری به 30 میلیارد دلار در سال است‌‌.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های تجاری و اقتصادی و زیرساخت‌های حمل و نقل استان مرسین ترکیه، اظهار داشت: ظرفیت های ویژه آذربایجان‌غربی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری و نقش آن در توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، زمینه افزایش همکاری‌های این دو استان را دوچندان کرده است.

استاندار آذربایجان غربی به افزایش ارتباط و همکاری با استان های مختلف ترکیه نیز تاکید کرده و افزود: با توجه به ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و تولیدی مناسب منطقه، بنا داریم همکاری های جدید اقتصادی را با استان های عمقی ترکیه در راستای توسعه مراودات آغاز کنیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به قابلیت های اقصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: ما آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با مرسین ترکیه اعلام کرده و پیگیر توسعه ارتباط و همکاری بازرگانان و اتاق بازرگانی دو طرف هستیم.

وی در پایان بندر مرسین ترکیه را یکی را از بنادر مهم تجاری ترکیه معرفی کرده و افزود: با توجه به مراودات تجاری بندر مرسین ترکیه با کشورهای مختلف و بیش از 50 کشور اروپایی، به دنبال توسعه همکاری های آذربایجان غربی با این بندر هستیم.

والی مرسین ترکیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور استاندار آذربایجان‌غربی در این استان، گفت: از گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با استان آذربایجان‌غربی استقبال می کنیم.

بندر مرسین دومین بندر بزرگ ترکیه است که به مروارید مدیترانه معروف بوده و با توجه به موقعیت استراتژیک این بندر، نقش مهمی در اقتصاد کشور ترکیه ایفا می‌کند؛ خطوط ریلی ترکیه نیز در انتها به این شهر رسیده و به همین دلیل مرسین از نظر حمل و نقل و ترابری برای تاجران اهمیت قابل توجهی دارد. با تکمیل فرودگاه مرسین، این ظرفیت نیز در تجارت بین الملل نقشی کلیدی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات