NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

مدیرکل صمت آذربایجان غربی خبر داد؛

افزایش 240 درصدی اشتغال‌زایی در صنایع آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: 1402/12/14 | 12:58

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از 175 واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال مستقیم برای 9 هزار و 872 نفر فراهم شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 240 درصد افزایش اشتغال در این حوزه را شاهد بودیم.

به گزارش نای قلم، عبدالحمید سرتیپی امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه 175 واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند که تأثیر بسزایی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته اند.

وی افزود: برای بهره برداری از این واحدها طی 11 ماهه نخست امسال بیش از 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده است که در این زمینه نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با 95 درصد رشد روبرو بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه یک هزار و 67 فقره جواز تأسیس برای واحدهای تولیدی صنعتی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می شود برای راه اندازی و بهره‌برداری از این واحدها بیش از 405هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد که با بهره برداری از این واحدها پیش بینی می شود زمینه اشتغال مستقیم برای 26 هزار و 701 نفر در این واحدها فراهم شود.

سرتیپی با اشاره به روند صدور مجوزهای صنعتی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه صنعت، کلیه فرآیندهای صدور مجوزهای صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می گیرد با حذف فرآیندهای اضافی و زاید مجوزهای مرتبط در کمترین زمان ممکن صادر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات