NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه:

بومی‌سازی باعث رونق تولید در صنعت تریلی‌سازی شده است

تاریخ انتشار: 1402/07/10 | 17:58

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: بومی‌سازی قطعات در آذربایجان غربی باعث رونق تولید در صنعت تریلی‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار نای قلم، قاسم کریمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل دارا بودن توانمندی بیشتر در بخش کشاورزی قطب محرک صنایع تبدیلی کشور محسوب می‌شود و در بخش صنعتی نیز استان قطب تولید تریلر است.

وی افزود: موقعیت ژئوپلتیک آذربایجان‌غربی و همجواری آن با سه کشور، باعث شده است رغبت مردم به فعالیت تجاری بیشتر باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه خاطرنشان کرد، ۷۵ درصد تریلرهای تولیدی کشور، در این استان و شهر ارومیه تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

کریمی با بیان اینکه آذربایجان غربی پنج کارخانه بزرگ تریلرسازی دارد و همین امر موجب شده که حرف اول را در کشور بزند، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در این بخش، بسیاری از تولیدات تریلر در آذربایجان غربی به استان‌های مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر صادر می‌شود.

او ادامه داد: همچنین انحصار تولید تانکر LPG در ارومیه بوده که این امر نیز نشان‌دهنده کیفیت تولیدات در استان است.

کریمی گفت: واحدهای تولیدی ماهوت، رخش، اروم تریلر، مارال و جیران تولید‌کننده انواع تریلر در ارومیه فعالیت دارند.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد برای صادرات ارزی فرصتی بهتر برای رونق صنعت فراهم شود.

مدیرعامل شرکت اروم صنعت سامان اروم تریلر نیز در این نشست خبری گفت: این مجموعه از سال ٧٩ در یک زمین ۴٠٠ متری اجاره‌ای فعالیت خود را با آورده شخصی آغاز کرده است و در حال حاضر در زمینی به مساحت بیش از ٩٠ هزار مترمربع فعالیت می‌کند.

رحیم بانی‌مسعود افزود: دو طرح توسعه شرکت در زمینی به مساحت ٨٠ هزار مترمربع راه‌اندازی و به زودی طرح توسعه دیگری نیز در محور شهید کلانتری در زمین ١٢٠ هزار مترمربعی ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۶۵٠ نفر نیرو در شرکت مشغول به کار هستند؛  خاطرنشان کرد: عمده تولیدات شرکت به کشورهای خاورمیانه، عراق، ترکیه، پاکستان، بازار روسیه و غیره صادر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت اروم صنعت سامان ظرفیت مجموعه را 2 هزار تن دستگاه اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای به بیش از هشت هزار تن می‌رسد.

بانی‌مسعود بیان کرد: بیش از ٧۵ درصد صادرات و تولید تریلی کشور مربوط به آذربایجان غربی با محوریت این شرکت و مارال صنعت است.

در این تور خبری، خبرنگاران از بخش‌های مختلف شرکت اروم صنعت سامان اروم تریلر بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات