NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات آذربایجان غربی انجام گرفت؛

بازدید فعالان رسانه‌ای آذربایجان غربی از نمایشگاه رسانه‌های کشور

تاریخ انتشار: 1402/12/03 | 11:39

اصحاب خبر، رسانه و مطبوعات آذربایجان غربی با حضور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار نای قلم، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات آذربایجان غربی، تعداد 20 نفر از اصحاب خبر، رسانه و مطبوعات استان با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، از غرفه‌های رسانه‌ها و مطبوعات کشور بازدید کردند.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این بازدید، تور رسانه‌ای استان را همراهی کرد.

شرکت در نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های رسانه‌ای و ارتقاء سطح کمی و کیفی دانش خبرنگاران، تبادل تجارب و آموخته‌های رسانه‌ای فعالان حوزه خبر و رسانه از جمله اهداف برنامه بود.

اصحاب رسانه‌ای استان از غرفه‌های مختلف و فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای این نمایشگاه بازدید و از نزیک با روند فعالیت‌های خبرگزاری‌ها، پایگاههای خبری، مطبوعات و... فعال در این نمایشگاه آشنا شدند.

در این نمایشگاه همچنین به همت معاونت رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشکسوتان رسانه‌ای و مطبوعات استان‌های حاضر در نمایشگاه تجلیل شد که از آذربایجان غربی از مجید فرشباف سلیمی، تجلیل شد.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان سوابق و فعالیت‌های این پیشکسوت رسانه استان، نمایشگاه را فرصت بسیار مناسبی برای تضارب آرا در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و این که افراد می‌توانند پرسش‌های خود راجع به مقولات موردنظرشان را با کارشناسان و اصحاب رسانه در میان گذاشته و زمینه گفت‌وگو و تعامل را فراهم آورند.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با وقفه‌ای شش ساله با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از 450 واحد خبری، خبرگزاری، روزنامه و انسان رسانه و همچنین مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در قالب ۶۰۰ غرفه‌ از رسانه‌های سراسر کشور، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی مختلف در محورهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد و دو رسانه «هاناخبر» و «دنگی ولات» از آذربایجان غربی در این نمایشگاه حضور داشتند.

نمایشگاه رسانه‌های ایران در چهارمین روز با برگزاری نشست‌های علمی، معرفی کتاب‌های حوزه رسانه و کارگاه‌های آموزشی فعال بود به طوری که رویدادها و نشست‌هایی در دسته‌های «به وقت رسانه»، «کتاب رسا»، «تجربه کاوی رسانه»، «کارگاه اسرا» و «دورهمی با پیشکسوتان» با محوریت‌های اخبار جعلی و واژه‌سازی واقعیت، نقش رسانه در تاریخ تدوین جنگ و تجربه در محیط رسانه‌های آنلاین، برگزار شد. 

در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران، محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان پور ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، مجتبی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، سالاریه رئیس سازمان قضایی وزارت ارتباطات، فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی وزارت اقتصاد، اجتهادی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نمایشگاه حضور یافتند.

نمایشگاه رسانه‌های ایران بعد از چهار روز به ایستگاه پایانی رسید و توانست واقعیتهای سیاست و رسانه در پهنه جغرافیایی کشور را با تمام ضعف‌ها، سردی‌ها، امیدهای برباد رفته و تلاش‌های باقی‌مانده بازتاب دهد و حضور مردم در این رویداد حامل یک پیام بود و آن اینکه مخاطبان با وجود مشکلات بی‌شمار و تلخ همچنان "جست‌و‌جو" را فرو نکاسته‌اند.

مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرشاد مهدی‌پور (معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات)، محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) و همچنین نمایندگان رسانه‌های حاضر در نمایشگاه برگزار شد.

در مراسم اختتامیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از غرفه‌های برتر تقدیر شد. رونمایی از سامانه ایران رسانه یکی دیگر از اتفاق‌های مهم این رویداد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات