NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

.

ورود دادستانی عمومی و انقلاب ارومیه به قضیه انتشار فیش های نجومی

تاریخ انتشار: 1402/07/10 | 20:16

در روزهای گذشته، تصاویری از فیش‌های حقوق دریافتی معاونان و برخی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی آذربایجان‌غربی در طول سال گذشته منتشر شده و در فضای مجازی استان دست به دست می‌شود که حاکی از تخلف آشکار در این دانشگاه با نام پاداش برای برخی نفرات است.

به گزارش خبرنگار نای قلم، در تصاویری که برای نخستین بار توسط یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و از فعالان فضای مجازی انتشار یافته، نامه‌ای از سوی دیوان محاسبات آذربایجان‌غربی دیده می‌شود که مبالغ اضافی پرداختی به کارکنان این دانشگاه با عنوان «کارانه همطرازی و مشارکت» بوده و هیچ توصیف قانونی برای چنین پرداختی دیده نشده و بر همین اساس نیز باید این مبالغ عودت داده شود.

*واکنش شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به فیش‌های نجومی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی پس از انتشار فیش‌های نجومی برخی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان، به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار روشنگری مسئولان در این رابطه شد.

در متن این بیانیه آمده است: شبهات و رفتار سوال‌برانگیز برخی مسئولان نباید به وجهه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه زده و به اعتماد عمومی خدشه وارد نماید. حقوق مسئولین از بیت‌المال است و این حق قانونی ملت است که بدانند این حقوق‌ها به چه شکلی و به چه علت پرداخت می‌شوند.

مسئله فیش‌های حقوق پرداختی اخیر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به برخی مسئولین این دانشگاه سؤالات زیادی برای اذهان عمومی ایجاد کرده است، نیازمند شفاف‌سازی و  پاسخگویی از جانب ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است تا مردم در جریان خدمات و چرایی پرداختی‌ها قرار بگیرند.

در همین راستا شواری تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی از ریاست محترم دانشگاه درخواست دارد که پاسخگوی سوالات و شبهات پیش آمده باشند و این قضیه را به طور واضح و مبرهن شفاف‌سازی نمایند.

*دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تصاویر از حقوق و کارانه‌های پرداختی را جعلی خواند

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی آذربایجان‌ غربی نیز پس از پیگیری‌های خبرنگاران و عدم پاسخگویی در مورد ماجرای فیش‌های نجومی کارکنان دانشگاه، با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود، نسبت به ماجرای فیش‌های حقوقی کارکنان این دانشگاه واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: اخیرا سندی مجعول در فضای مجازی در باره پرداخت حقوق و مزایا در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منتشر شده که ضمن تکذیب آن لازم به توضیح است حقوق تمامی کارکنان این دانشگاه بر اساس قوانین موضوعه و تحت سامانه آذرخش تنظیم و پرداخت می‌شود و هر ماه از سوی ناظران ذی‌صلاح شامل خزانه‌داری کل کشور و دستگاه‌ای نظارتی رصد می‌شود.

در خصوص کارانه نیز پرداختی‌های مذکور برابر قوانین و دستورالعمل‌های مربوط و در سقف مصوب شورای حقوق و دستمزد از حدود 24 سال پیش تاکنون در تمامی دانشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد. بنابراین ضمن نفی و رد مطالب خلاف واقع مطرح در فضای مجازی، اعلام می‌دارد عملکرد دانشگاه در پرداخت حقوق و کارانه‌ها منطبق بر قوانین و مقررات بوده است.

به طور مثال در خصوص یکی از تصاویر مجعول انتشار یافته در فضای مجازی در خصوص پرداختی 222 میلیون تومانی لازم به تاکید است که رقم مذکور ساختگی بوده و عملکرد پزشک با پرداختی وی جابه‌جا شده است و حال آن که مبلغ پرداختی بسیار کمتر از این بوده و اساسا در سامانه آذرخش نیز امکان پرداخت چنین وجهی که بالاتر از سقف اعلامی شورای حقوق و دستمزد است، وجود ندارد. از طرف دیگر مبلغ درج شده در بند 18 مدرک ادعایی به مبلغ 357412039 ریال به عنوان پرداختی نیز جعل شده تا به دروغ دریافتی بالاتری را القا کند.

*ورود دادستانی عمومی و انقلاب ارومیه به قضیه انتشار فیش های نجومی

به دنبال این واکنش‌ها و در پی انتشار اوراقی با موضوع دریافتی های ۹ نفر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی از صدور دستور پیگیری موضوع خبر داد.

حسین مجیدی با صدور تشکیل کارگروه ویژه با حضور معاون دادستان مرکز استان، دادیار ویژه رسیدگی به پرونده های بهداشتی و اعضای نهادهای نظارتی نظیر دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نیروی انتظامی خواستار رسیدگی فوری به موضوع  شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات