NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

فعال کارگری:

هیچ تناسبی بین مزد و تورم فعلی وجود ندارد

تاریخ انتشار: 1402/03/23 | 15:38

یک فعال کارگری گفت: هیچ تناسبی بین مزد و تورم فعلی وجود ندارد و نمایندگان دولت نتوانسته‌اند تورم و صعود قیمت‌ها را مهار کنند، بنابراین دیگر نمی‌توانند مقابل خواسته‌ی ترمیم مزد بهانه‌تراشی کنند.

به گزارش نای قلم، حسین حبیبی در گفتگویی اظهار کرد: صدها کارگر به دیوان عدالت شکایت کرده‌اند؛ هزاران کارگر در کارزار اینترنتیِ ابطال دستمزد شرکت کرده‌اند و اعضای کارگری شورایعالی کار، درخواست رسمی برای ترمیم دستمزد داده‌اند.

او اضافه کرد: در چنین شرایطی باید هرچه زودتر مزد 1402 باطل شود و نشست‌های شورایعالی کار برای افزایش مزد به اندازه‌ی تورم و سبد معیشت برگزار شود.

به گفته‌ی این فعال کارگری، در حال حاضر تورم بیش از 50 درصد است اما اگر تورم را سرراست پنجاه درصد در نظر بگیریم کارگران با در نظر گرفتن تورم فعلی، بیش از سیزده درصد عقب‌ماندگی مزدی دارند؛ حال آنکه تورم تجمیعی یک سال گذشته بیش از یک صد درصد است و در این بازه زمانی – از بهار پارسال تا امروز- مزد و مستمری فقط 27 درصد زیاد شده است و این یعنی بیش از هفتاد درصد عقب‌ماندگی مزدی!

حبیبی در پایان تاکید کرد: دولت باید صدای دسته‌جمعی کارگران را بشنود و براساس درخواست رسمی اعضای کارگری، نشست‌های شورایعالی کار با موضوعِ «ترمیم مزد» را برگزار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات