NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

رئیس کل دادگستری استان:

دستگاه قضایی به دنبال پیشگیری از ارتکاب دوباره بزهکاری است

تاریخ انتشار: 1401/08/22 | 21:12

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضایی در پی آن است که از ارتکاب دوباره بزهکاری پیشگیری کند و محکومانی که وارد زندان می شوند به گونه ای مراحل اصلاح و تربیت را طی کنند تا دوباره به مسیر بزهکاری باز نگردند.

به گزارش خبرنگار نای قلم، ناصر عتباتی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی اظهار کرد: فلسفه مجازات اصلاح، تربیت و بازسازی شخصیت مددجو برای ورود دوباره او به جامعه است.

وی افزود: غالب زندانیان متاثر از شرایط بد محیطی، خانوادگی و اقتصادی و فقر مرتکب جرم می شوند و خود این افراد آسیب‌دیده و نیازمند کمک هستند و چه کمکی بالاتر از اینکه به آنها با ایجاد اشتغال و مولدسازی شخصیت داد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: موضوع زندان، زندانیان و خانواده‌های آنها بسیار مهم و حساس است و باید این واقعیت را پذیرفت و به تبع آن برنامه ریزی داشت.

عتباتی ادامه داد: زندانبانی اسلامی متفاوت از سایر نظام های قضایی دنیا است و بر این اساس و در عمل به منویات مقام معظم رهبری که یکی از دغدغه های ایشان موضوع زندان و زندانیان است با رویکرد تحولی رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، در استان برای تحول در امور زندانبانی اسلامی همه دست به دست هم دادند تا در کنار وظیفه قانونی خود به وظیفه اخلاقی و انسانی خود که کمک به زندانیان و خانواده های آنها است عمل کنند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه اظهار داشت: انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون و ستاد دیه از نهادهایی هستند که در واقع نمود زندانبانی اسلامی هستند.

عتباتی با تقدیر از درک درست قضات از مقوله زندان در صدور احکام خود، از بخش خصوصی و کارآفرینان نیز تشکر کرد که به دستگاه قضایی اعتماد کردند و زمینه اشتغال تعداد کثیری از مددجویان را در واحدهای تولیدی خود فراهم کردند.

وی از رسانه ها و فعالان اجتماعی نیز تقدیر کرد که دیدگاه مردم را نسبت به زندان عوض کردند و نمود آن را جمع آوری کمک های مردمی در جشن گلریزان به میزان 26 میلیارد تومان دانست که افزایش بیش از بیست وشش برابری نسبت به سال قبل داشته است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: تلاش شبانه روزی موجب پیشرفت است و از مدیریت جدید زندان انتظار داریم که کارها به سبک و سیاق سابق و حتی فراتر از آن پیش رود و حمایت دستگاه قضایی در حرکت به سوی تحول همیشه از مجموعه زندان خواهد بود به شرطی که پیشرو و پرچمدار مجموعه زندان باشد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/

ارسال نظرات