NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

غزه؛ مسئله روز جهان اسلام است

تاریخ انتشار: 1402/08/12 | 15:01

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئله روز جهان اسلام مسئله غزه است، گفت: پشت صحنه و پیروز واقعی این مبارزه، مردم غزه هستند چرا که آنها با مقاومت و شجاعت توانستند چهره و باطن حیوانی و وحشی رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب را به دنیا نشان دهند و آنها را رسوا کنند.

به گزارش خبرنگار نای قلم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد، حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان را نشانه استکبار ستیزی ملت ایران دانست و اظهار کرد: برای اینکه به آیندگان و دنیا نشان دهیم که ملت ایران همیشه علیه ظلم و مستکبران در حال مبارزه است باید در راهپیمایی ۱۳‌ آبان امسال نیز همانند هر سال به شکلی پر شور، شرکت کنیم.

وی با اشاره به روز ۱۳‌ آبان و نامگذاری آن به روز مبارزه با استکبار جهانی اضافه کرد: آمریکا همیشه پشت تمام جنایت‌ها و علیه بشریت بوده و سال‌هاست که با ملت ایران دشمن است؛ در طول تاریخ ملت ایران در موارد بسیاری از جمله ۱۳‌ آبان ۱۳۴۳، ۱۳‌ آبان ۱۳۵۷ و ۱۳‌ آبان ۱۳۵۸ نشان داده اند اجازه سلطه بیگانگان را نخواهند داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: دنیای استکبار مسیر و رویکرد خود را تغییر داده و از طریق شبیخون فرهنگی و با استفاده از رسانه، کتاب، فیلم و مُد، می‌خواهد فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی را از ما بگیرد و سبک زندگی غرب را بر ما تحمیل کند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسئله فرهنگ، شوخی بردار نیست لذا باید با حفظ انسجام ملی و فرهنگی و توجه بیشتر مسئولان جلوی این توطئه دشمن را بگیریم.

وی یادآور شد: انتظار از کشورهای اسلامی در مقابل این جنایت بسیار بالاست و سکوت و کم کاری قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال، ۲۵‌هزار تصادف در جاده‌های استان رخ داده و بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته و ۸‌هزار نفر زخمی شده‌اند، تصریح کرد: اگر فرهنگ راهنمایی و رانندگی  رعایت نشود و اصلاح جاده‌ها انجام نشود این آمار افزایش خواهند یافت لذا برهمه مردم و مسئولان لازم است در این مسئله احساس وظیفه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به گلایه مندی مردم مناطق گلشهر ۱‌و۲‌ از نبود مسجد و حسینه با گذشت بیش از ۱۰‌ سال از ایجاد این شهرک، افزود: قابل قبول نیست که شهرکی احداث شده اما با گذشت بیش از ۱۰‌سال هنوز یک مکان مذهبی در این مناطق احداث نشده است، لذا مدیریت شهری و راه و شهرسازی سریعا باید این قصور را برطرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات