NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

همزمان با سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی؛

نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در ارومیه برپا شد

تاریخ انتشار: 1402/05/19 | 18:34

همزمان با سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی؛

نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در ارومیه برپا شد

اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با برپایی نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم، میزبان علما و شخصیت‌های مذاهب گوناگون اسلامی از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، گرجستان و عراق در اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار نای قلم، همزمان با سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در تالار وحدت ارومیه برپا شد. 

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: در این اجلاس که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، استانداری آذربایجان‌غربی و دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، با عنوان «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» برگزار شد؛ علما و شخصیت‌های مذاهب گوناگون اسلامی از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، گرجستان و عراق حضور داشتند.

وی ادامه داد: قرآن، معجزه پیامبر اسلام (ص)، محور وحدت امت اسلامی و منبع مشترک مسلمانان است و امت اسلامی، همواره بر مدار توحید حرکت می‌کند؛ امروزه، تقویت همبستگی، اتحاد و اخوت دینی در میان مسلمان از ضروریات جامعه اسلامی و وظیفه هر مسلمانی است.

وی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم اظهار داشت: دشمنان اسلام، با توطئه‌های مختلف و قرآن سوزی درصدد تضعیف قدرت اسلام و ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند؛ و این نمایشگاه با نمایش نسخه‌های منحصر به فرد قرآن کریم، در راستای پاسخ به هتک حرمت به قرآن کریم و نمایاندن پیشینه استان آذربایجان غربی در کتابت و ترویج این کتاب مقدس، که با وجود اقوام، ادیان و مذاهب مختلف، مهد فرهنگ و تمدن اسلامی و نماد وحدت امت اسلامی است، برپا شده است. 

معصومی تأکید کرد: هم اکنون، 173 نسخه خطی، 440 چاپ سنگی و حدود 640 چاپ سربی در بخش اسناد، نسخ خطی و نفایس چاپی کتابخانه‌مرکزی آذربایجان‌غربی نگهداری می شود که اکثر آنها از طریق وقف جمع آوری شده اشت و نسخه دیجیتالی این نسخه‌ها جهت استفاده پژوهشگران، مورخان، علما و ... تهیه شده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی؛ رضا ابراهیمی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی؛ جعفر ذوالفقاری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی؛ غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه؛ نیر الهامی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری؛ راضیه پورحیدر، مدیر حوزه علمیه؛ علما و شخصیت‌های مذاهب اسلامی از کشورهای گوناگون و اعضای مجمع جهانی تقریب بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات