NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی مطرح شد؛

افزایش پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها

تاریخ انتشار: 1402/03/04 | 22:10

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها در دو ماهه اول سال ۱۴۰۲، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.  

به گزارش خبرنگار نای قلم، خدیجه معصومی امروز در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پرداخت به موقع و کامل این مبلغ در پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی بسیار مؤثر است.

وی از صدور دستور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار جهت پرداخت کامل سهم نیم درصد کتابخانه ها، در آخرین جلسه وبیناری انجمن سراسری استان قدردانی نموده و خواستار همکاری بیشتر شهرداریها در تحقق این امر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تأکید بر نقش تبلیغات محیطی فرهنگی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و عمومی سازی بحث ترویج خواندن و مطالعه گفت: معرفی کتاب، کتابخانه، نویسندگان و فواید کتابخوانی ... از طریق بیلبوردها در میادین شهری از این جهت که بار فرهنگی دارد، اقدامی اثربخش است؛ تداوم این تبلیغات باعث می شود نام کتابخانه ها، کتاب ها و ... در معرض دید عموم قرار گرفته و ملکه ذهن مردم شود و این امر به ‌طور طبیعی در گرایش به کتاب‌خوانی موثر است.

وی همچنین با تشریح رشته‌ها، اهداف و بخش های جشنواره کتابخوانی رضوی، از تمامی سازمان‌ها به ویژه سازمان‌های فرهنگی خواستار همکاری با این اداره‌کل در اجرای باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و تقدیر از ادارهکل کتابخانه‌های عمومی جهت پیگیری مجدانه تحقق مصوبات جلسات انجمن اظهار داشت: همدلی، همکاری و هماهنگی در حوزه فرهنگ، امری ضروری است و لازم است در تمامی حوزه های فرهنگی به ویژه در حوزه  کتاب و کتابخوانی - که وسیله فرهنگ سازی است- اهتمام و پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

 رضا ابرهیمی، با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در مناطق کم برخوردار گفت:  دهیاری ها ظرفیت ویژه ای در تبلیغ و ترویج کتابخوانی و فراهم آوری زیرساخت‌های لازم و ... دارند و باید از این ظرفیت به صورت کارشناسانه استفاده بهینه کرد.

در ادامه، اعضاء جلسه، پیشنهادات خود را پیرامون محوریت های جلسه مطرح کردند و پس از گفتگو و تبادل نظر، جهت پیشبرد امور تصمیماتی اتخاذ گردید.

استفاده از بیلبوردهای شهری جهت ترویج کتابخوانی، تأمین اعتبار برای اتمام پروژه کتابخانه های علامه دهخدا، شهید علمی و بصیرت توسط سازمان‌های ذی ربط از مهم ترین مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات