NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

فرماندار ارومیه:

نیازمند تخصیص اعتبار  برای جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم

تاریخ انتشار: 1402/05/05 | 08:30

فرماندار ارومیه گفت: در برخی شاخص ها نیازمند تخصیص اعتبار  برای جبران عقب ماندگی ها هستیم.

به گزارش خبرنگار نای قلم، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ارومیه با حضور فرماندار ارومیه، دو تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیته شب گذشته در محل سالن شهید سلیمانی فرمانداری ارومیه تشکیل شد.

عماری، فرماندار شهرستان ارومیه در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، از اعضای این کمیته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت عملیاتی نمودن مصوبات این کمیته و سفر استاندار تقدیر کرد و گفت: ریل گذاری سیاست های عمومی دولت در شهرستان، در کمیته برنامه ریزی انجام می پذیرد.

وی افزود: تلاش ها بر این اساس باشد تا با هماهنگی اقدامات و تلاش مضاعف تا پایان سال جاری تمامی مصوبات این کمیته محقق شود.

فرماندار ارومیه گفت: پرداختن به تامین آب شرب و نیز راههای مواصلاتی در شهرستان از اولویت های سیاست گذاری برای تعریف پروژه های عمرانی است.

رییس کمیته برنامه ریزی شهرستان ارومیه با اشاره به رشد افزایشی میزان اعتبار و تعداد پروژه در سال جاری خاطرنشان کرد: اعتبار اولیه ابلاغی سال جاری نسبت به سال قبل ۱۰۴ درصد و تعداد پروژه ها هم ۱۷ درصد رشد داشته است و  تخصیص اعتبار تملک دارائی های سرمایه ای سال ۱۴۰۱ نیز در حدود ۶۷درصد می‌باشد. 

وی افزود: بیشترین ابلاغ اعتبار فعلا مربوط به حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای با تعداد ۴٩ پروژه می باشد که به دلیل محدودیت فصل کاری باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم در اولویت قرار دادن شاخص های توسعه در تنظیم و توزیع بودجه گفت: تدوین‌ برنامه۴ یا ۵ساله کمیته برنامه ریزی در شهرستان می‌تواند اولویت های توزیع را بهتر نمایان کند نحوی که سهم شهرستان ارومیه از بودجه استان بدلیل تمرکز جمعیتی متناسب باشد.

حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه توجه به تنش آبی، نوسازی و تعمیرات مراکز آموزشی، رسیدگی به راه‌های مواصلاتی و روشنایی جاده ها را از موضوعات نیازمند توجه در شهرستان ذکر کرد و گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام قبل از آغاز فصل سرما ضروری است.

شایان ذکر است در این جلسه پس از بحث و بررسی با حضور دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصمیمات لازم در خصوص برخی پروژه های عمرانی شهرستان اتخاذ شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات