NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

فرماندار ارومیه:

ترافیک یکی از اساسی ترین مشکلات شهری است

تاریخ انتشار: 1402/01/17 | 20:39

فرماندار ارومیه گفت: معضل ترافیک یکی از اساسی ترین مشکلات شهری است و دستگاه‌های اجرایی باید با عزم جدی مصوبات مربوطه را پیگیری کنند. 

به گزارش خبرنگار نای قلم، غلامحسین عماری عصر امروز در اولین کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان ارومیه، هدف از برگزاری این جلسات را اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع ترافیک شهری، کاهش تصادفات رانندگی و ارتقاء ایمنی شهروندان عنوان کرد. 

وی، با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین دستگاهی در اجرای طرح‌های حوزه ترافیک، تصریح کرد: گره گشایی از ترافیک شهری یک کار جمعی بوده و مستلزم هماهنگی بین دستگاهی و همراهی مردم در ارتقای فرهنگ رانندگی می باشد.

عماری در این نشست علاوه بر  تسریع در اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک بر اهتمام هر چه بیشتر مسئولان برای برطرف سازی نقاط حادثه خیز معابر داخلی شهر تاکید کرد.

وی ایجاد جامعه ایمن و عاری از تصادفات و مخاطرات رانندگی را امری دست یافتنی دانست و افزود: کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان در سال جدید با تشکیل جلسات هفتگی منظم و مستمر می تواند در ساماندهی مشکلات ترافیکی شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار ارومیه در پایان با اعلام اینکه تمامی پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده در کمیته فنی ترافیک جهت مصوب شدن در شورای ترافیک شهرستان بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: امید است با همکاری و همراهی همه جانبه تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان، بتوانیم شاهد ساماندهی مدیریت حمل و نقل، رفع گره های ترافیکی و کاهش تصادفات و آلودگی محیط زیست باشیم.

مکانیزه کردن پل های عابر پیاده، طرح ترافیک زوج و فرد، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، روشنایی معابر سطح شهرستان ارومیه و... از جمله راهکارهای لازم جهت روانسازی ترافیک و تأمین امنیت جان شهروندان بود که در اولین کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان ارومیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در این جلسه اعضای شورای ترافیک شهرستان نسبت به ارائه گزارش اقدامات انجام شده و راهکارهای فنی در حوزه ترافیک شهری پرداختند و در نهایت با بررسی مصوبات جلسات قبلی تصمیمات لازم در خصوص روانسازی و کاهش مشکلات ترافیکی شهرستان اتخاد شد.

کد خبرنگار: ۹۸۳۱۲۵

انتهای پیام/

ارسال نظرات