NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب انجام شد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری کتابخانه‌ها و بهزیستی آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: 1402/08/28 | 13:43

به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌غربی با هدف خدمت رسانی فرهنگی به اقشار آسیب پذیر منعقد شد. 

به گزارش نای قلم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، با اشاره به اینکه خدمت رسانی فرهنگی به اقشار آسیب پذیر، از مهم‌ترین رسالت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور است گفت: نهاد کتابخانه های عمومی یک نهاد فرهنگی و اجتماعی کتاب محور است و خدمت رسانی فرهنگی به اقشار کم برخوردار، آسیب پذیر و در معرض آسیب از مهم ترین رسالت های این نهاد است؛ هم چنین، در حوزه فرهنگ، توسعه عدالت فرهنگی از اهداف دولت سیزدهم است. 

خدیجه معصومی، اظهار کرد: امروز، پنج ایستگاه کتاب در فاز نخست، در مراکز تحت پوشش راه اندازی می شود و امید آن را داریم، انعقاد این تفاهم نامه، شروعی برا اقدامات فرهنگی مؤثرتر در حوزه کتابخوانی ایجاد و تقویت فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن آن به عنوان یک ارزش اجتماعی در جامعه، در مراکز بهزیستی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان نیز گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد تخصصی و حمایتی، مأموریت های ویژه ای در ارائه خدمات به مددجویان و افراد آسیب دیده اجتماعی دارد.

پروین محمدپوری، افزود: 96 هزار خانوار تحت پوشش این سازمان هستند که معلولین اکثریت جامعه هدف را تشکیل می دهند. در سطح استان 550 مرکز و مؤسسه برای گروه‌های سنی مختلف جهت خدمت رسانی به مددجویان و افراد آسیب دیده اجتماعی دایر هستند. 

وی با تقدیر از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی جهت همکاری با سازمان بهزیستی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: امروز پنج «ایستگاه کتاب» در مراکز مددجویی بهزیستی شامل خانه صالحین، خانه سرای یاشیل، خانه سبز، کانون حیات دوباره، مرکز درمان سوءمواد مخدر با هدف غنی سازی اوقات فراغت، تأمین نیازهای اطلاعاتی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء سطح علمی مددجویان و ... راه اندازی می شود. 

اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی مشترک در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات فرهنگی مشترک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است. 

در حاشیه این رویداد، ضمن بازید از مراکز مددجویی بهزیستی، از پنج «ایستگاه کتاب» رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات