NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:

کتابخانه ها در مسیردهی درست به جامعه نقش آفرین هستند

تاریخ انتشار: 1401/12/15 | 19:08

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی و هئیت همراه به مناسبت نوزدهمين سالروز تاسيس نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از کتابخانه مرکزی استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار نای قلم، به مناسبت نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همزمان با طرح «کتابخانه گردی»، افشار کبیری، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و معاونان از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی استان بازید و از نزدیک در جریان فعالیت ها و خدمات ارائه شده به مراجعان آن قرار گرفتند.

افشار کبیری، با ابراز خرسندی از حضور در این مکان فرهنگی و با اشاره به اهمیت جایگاه کتابخانه ها و کتابداران در جامعه کنونی گفت: کتابخانه های عمومی نقش مهمی را در مسیر دهی درست به جامعه ایفا می کنند و در کاهش آسیب های جامعه مسئولیت اجتماعی تاثیرگذاری دارند. 

وی افزود: از راهکارهای افزایش سلامت جامعه همین وجود کتابخانه ها در جامعه است که هر چقدر هزینه شود سرمایه فرهنگی محسوب می شود. 

گفتنی است اجرای پویش«اهدای کتاب، اهدای دانایی»، برگزاری نشست های کتابخوان، جلسات نقد و رونمایی کتاب، جلسات شعرخوانی محافل ادبی، برگزاری نمایشگاه کسب و کارهای محلی و صنایع دستی در کتابخانه مرکزی استان، تقدیر از برگزیدگان مسابقات الگوی زن سوم با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان، ایجاد ایستگاه نقاشی و کاردستی، برپایی سفره هفت سین، طرح عضویت رایگان، زیباسازی فضای کتابخانه ها، برپایی ایستگاه صلواتی در کتابخانه شهید باهنر شهرستان ارومیه با همکاری آستان قدس رضوي و كانون خادمياران، برگزاری تور «کتابخانه‌گردی» با دعوت از نهادها، سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه در کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌هاو ... بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی است.

کد خبرنگار: ۹۸۳۱۲۶

انتهای پیام/

ارسال نظرات