1404/08/01
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی:
جشنواره‌ها، برند گردشگری و فرهنگی هر شهر هستند

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: رویدادها برند گردشگری و فرهنگی هر شهر و استان بوده که نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند.

به‌گزارش نای قلم، مرتضی صفری امروز در جریان مسابقه آشپزی سفره ایرانی ضمن تشکر از معاون صنایع‌دستی کشور برای سفر به ارومیه و بازدید از ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع‌دستی اظهار کرد: برای جذب گردشگر، باید بهانه گردشگری در استان ایجاد و زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان غربی تقویت شود.

صفری افزود: امسال بیش از ۱۱ جشنواره برگزار شده است که از آن جمله می‌توان به جشنواره بادام قوشچی، انگور ارومیه، انگور سیاه سردشت و میرآباد، همایش ملی شمس و مولانا و ... اشاره کرد.

او ادامه داد: در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری ۵۵ پروژه سرمایه‌گذاری از جمله ۱۱ هتل توسط بخش خصوصی در سطح استان در حال اجرا است و نیز با هدف شناساندن استان نخستین وب‌سایت تخصصی گردشگری استان‌های کشور و اپلیکیشن این وب‌سایت در آذربایجان غربی طراحی و رونمایی شد.

صفری گفت: در چهارمین دوره جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی ارومیه ۱۰۰ غرفه وجود دارد که نسبت به سال گذشته تعداد غرفه‌های این جشنواره افزایش ۶۰ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مناسب درصدد هستیم تا در سال‌های آینده نیز این رویداد با تقویت نقاط قوت و رفع ضعف‌ها ادامه داشته باشد چرا که رویدادها نیز برند گردشگری و فرهنگی هر شهر و استان بوده که نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند.

انتهای پیام/



دانلود فایل