![]() |
1405/04/05 |
| نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی: |
| قوه قضاییه در مسیر ریشهکنی فساد حرکت کند |
|
نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به نقش قوه قضاییه در اعتمادسازی عمومی گفت: این قوه باید با جدیت در مسیر ریشهکنی فساد حرکت کند و اعتماد مردم را بیش از پیش جلب نماید؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز بر مبارزه قاطع با فساد تأکید دارند. به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبههای عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه، با تأکید بر اهمیت تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، پیام ایشان درباره تفاهمنامه اخیر را راهگشا و فصل الخطاب دانست و اظهار کرد: این تفاهمنامه در صورت رعایت شرایط، به نفع ملت ایران خواهد بود اما اعتماد بیچون و چرا به دشمنان، خیانت آشکار است. وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب درباره تفاهمنامه اخیر، آن را راهگشا و فصلالخطاب دانست و گفت: در نظام اسلامی نه باید از رهبری جلو افتاد و نه از ایشان عقب ماند، بلکه باید تابع رهنمودهای معظمله بود. نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی افزود: رییسجمهور، شورای عالی امنیت ملی و اعضای آن متعهد شدهاند که در اجرای این تفاهمنامه از حقوق ملت ایران دفاع کنند و این موضوع باید با دقت و حساسیت دنبال شود. امام جمعه ارومیه با بیان اینکه این تفاهمنامه نه یک توافق کامل و بینقص و نه کاملاً بیارزش است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با در نظر گرفتن شرایط خاص، اجازه این تفاهم را صادر کردهاند و در صورت رعایت شروط تعیینشده میتواند به نفع ملت ایران باشد. وی اضافه کرد: دشمنان در تلاش هستند با ایجاد شایعه و بدبینی، میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد کنند اما ملت ایران باید با حفظ وحدت و تبعیت از رهبری اجازه تحقق این اهداف را ندهند. نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی همچنین با اشاره به فتوای رهبر معظم و شهید انقلاب درباره واردات کالا و از جمله گندم، از کشورهای استثمارگر گفت: واردات کالا از کشورهایی که تقویت آنان موجب فشار بیشتر بر ملتهای مظلوم میشود، جایز نیست مگر اینکه رهبر معظم انقلاب در شرایط خاص آن را مجاز بدانند. وی تأکید کرد: دشمنان بارها خیانتهای خود را در حق ملت ایران نشان دادهاند و بنابراین اعتماد به آنان بدون در نظر گرفتن تجربههای گذشته، منطقی و عاقلانه نیست. امام جمعه ارومیه با توصیه به مسئولان برای دقت در اظهارنظرهای عمومی گفت: بیان مطالب نادرست و انتشار شایعات میتواند جامعه را دچار تشویش کند؛ از این رو لازم است همه مسئولان با دقت سخن بگویند و مردم نیز با اعتماد به مسئولان و پرهیز از افراط و تفریط، مسائل کشور را دنبال کنند. وی با اشاره به جایگاه والای واقعه عاشورا و لزوم الگوگیری از نهضت حسینی، اظهار کرد: ایستادگی، غیرت دینی و حیا و عفت، صرفاً به عزاداری و سیاه پوشیدن خلاصه نمیشود، بلکه باید تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی ما برگرفته از آموزههای عاشورایی باشد. نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) برای احیای ارزشهای دینی، امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: اگر این ارزشها اهمیت نداشت، آن حضرت جان خود و یارانش را در این راه فدا نمیکرد؛ بنابراین عزاداری برای سیدالشهدا(ع) باید همراه با حفظ عفت، حیا و رعایت موازین دینی در جامعه باشد. امام جمعه ارومیه با تأکید بر اهمیت غیرت دینی در جامعه اظهار کرد: مؤمنان نباید در برابر آسیب به دین و ارزشهای اسلامی بیتفاوت باشند؛ همانگونه که در سخنان امام حسین(ع) نیز آمده است که اگر به حق عمل نشود و از باطل جلوگیری نگردد، مؤمنان باید وارد عمل شوند و در برابر انحرافات سکوت نکنند. حجتالاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم عمل به تمامی آموزههای نهضت عاشورا گفت: آزادیخواهی و دینداری تنها به شعار دادن و یا موضعگیریهای ظاهری محدود نمیشود، بلکه باید همه ابعاد آن در رفتار و تصمیمگیریهای فردی و اجتماعی تجلی یابد. وی همچنین با اشاره به وظایف مسئولان در قبال مطالبات نظام و مردم تصریح کرد: همه مسئولان باید در مسیری حرکت کنند که مطالبات رهبر معظم انقلاب و آرمانهای شهدا به صورت عملیاتی محقق شود. وی در ادامه با یادآوری جنایت رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ گفت: این جنایت نمونهای از وحشیگری دشمنان است که در برابر آن سکوت بسیاری از مدعیان حقوق بشر را شاهد بودیم/ایرنا |