مقالات
۱۳۹۹/۰۷/۲۸          راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی برای شعب اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف ارومیه

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی از راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی برای شعب اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، هادی صمدی در گفتگویی اظهار کرد: پس از اجرای آزمایشی این طرح در هفته دفاع مقدس و رفع نواقص و ایجاد زیرساخت‌های لازم، سامانه نوبت دهی اینترنتی به نشانی www.adliran.ir  از روز یکشنبه 20 مهر ماه برای شعب اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف مرکز استان راه اندازی شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان با بیان اینکه در این سامانه هر 15 دقیقه به یک نفر نوبت داده می‌شود، افزود: افراد برای نوبت گرفتن به سامانه مربوطه مراجعه و با داشتن اطلاعات مربوط به حساب کاربری در سامانه الکترونیکی قوه قضائیه، شماره 16 رقمی پرونده، ردیف فرعی و نام شعبه اجرای احکام مدنی نوبت اینترنتی اخذ خواهند کرد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه اولویت ارائه خدمت در واحد‌های اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف ارومیه برای افرادی است که دارای نوبت اینترنتی است، تصریح کرد: کارکنان شعب اجرای احکام چون قبلا اطلاعات مربوط به مراجعان اینترنتی را در اختیار خواهند داشت لذا با آماده کردن پرونده های روز جاری در حداقل زمان پاسخگوی ارباب رجوع خواهند شد.

وی ادامه داد: طرح در مراحل اولیه اجرا است و شاید همه مراجعان آشنایی کافی با نحوه اخذ نوبت دهی نداشته باشند لذا در راستای حفظ کرامت انسانی شهروندان، اطلاع رسانی گسترده در مجتمع‌های قضایی مرکز استان انجام شده و کارکنان شعب اجرای احکام برای کسانی که به هر دلیل اعم از سالخوردگی و غیره نتوانسته اند نوبت اینترنتی دریافت کنند آماده خدمت رسانی به نحو شایسته خواهند بود.

صمدی گفت: با تمهیدات انجام پذیرفته توسط امور فناوری اطلاعات شوراهای حل اختلاف استان طرح نوبت دهی اینترنتی در هفته‌های آتی برای واحد‌های اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مستقر در شهرستان‌های بزرگ نیز عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی شش ماهه اول سال جاری 13 هزار و 700 پرونده در واحد‌های اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف ارومیه رسیدگی و مختومه شده است، اظهار کرد: با توجه به شدت یافتن شیوع بیماری کرونا در فصل پائیز، ازدحام مراجعان در واحد‌های اجرای احکام شورا رسیدگی و پاسخگویی به مراجعان را دشوار کرده است و امید است با راه اندازی این سامانه بخشی از مشکل رفع شود.

انتهای پیام/


برای دسترسی به آرشیو بخش مقالات اینجا کلیک کنید
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا