NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی متذکر شد؛

افزایش ترک تحصیلی‌ها و نابرابری‌های آموزشی در سال‌های گذشته

تاریخ انتشار: 1401/07/23 | 13:44

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سال‌های گذشته آسیب‎های جدی به حوزه آموزش و مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان وارد شد، به طوری که هم ‌نابرابری آموزشی شکل گرفت و آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت، حتی آسیب‌های روانی و روحی بر دانش آموزان و خانواده‌‎ها وارد شد ولی با تمهیدات صورت گرفته توانستیم امسال شاهد حضور دانش آموزان در کلاس درس باشیم.

به گزارش نای قلم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده با بیان اینکه نیروی انسانی در اسناد بالادستی و در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور نام برده می‌شود، گفت: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهم ترین رسالت آموزش و پرورش به شمار می رود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی‌‎ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته آسیب‎های جدی به حوزه آموزش و مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان وارد شد، به طوری که هم ‌نابرابری آموزشی شکل گرفت و آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت، حتی آسیب‌های روانی و روحی بر دانش آموزان و خانواده‌‎ها وارد شد ولی با تمهیدات صورت گرفته توانستیم امسال شاهد حضور دانش آموزان در کلاس درس باشیم.

محمودزاده گفت: مدارس غیردولتی با جمعیت دانش آموزی بالغ بر دو میلیون نفر در سطح کشور کنار آموزش و پرورش دولتی انجام وظیفه کرده و فرآیند تعلیم و تربیت را با توجه به سند تحول بنیادین یاری می‎دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی گفت: باید در حوزه شفافیت و مانع زدایی بیشتر کار شود و رویکردهای جدیدی به مدارس و مراکز غیردولتی اضافه کنیم و در اجرایی سازی سند تحول بنیادین اهتمام بیشتری داشته باشیم و به حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی بیش از پیش توجه کنیم.

وی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش بستر مناسبی است برای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش با تفویض اختیار، تمرکز زدایی و مشارکت محلی در عرصه تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، شوراهای آموزش و پرورش باید بیش از گذشته با دو رویکرد مردمی بودن و فرابخشی شدن زمینه بروز و ظهور اراده مردم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای حل موضوعات مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم کند. موضوعی که در سند تحولی دولت اشاره خوبی به آن شده است.

کد خبرنگار: ۹۸۳۱۲۵

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات