NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

لیگ بیست و دوم؛

تراکتور به دنبال طلسم شکنی و گرفتن سه امتیاز بازی نخست

تاریخ انتشار: 1401/05/22 | 15:00

تیم فوتبال تراکتور در ۱۴ دوره حضور خود در رقابت های لیگ برتر هشت بار در خارج از خانه لیگ را استارت زده و در بهترین شرایط نتیجه مساوی مقابل حریفان رقم خورده و در هیچ یک از این بازی‌ها نتوانسته تیم برتر میدان شود.

به گزارش نای قلم، لیگ بیست و دوم از دیروز و با انجام پنج دیدار در شهرها و استادیوم های مختلف کشور آغاز شده است و امروز نیز با انجام سه دیدار دیگر پرونده هفته نخست این رقابت ها بسته خواهد شد.

تیم فوتبال تراکتور در نخستین هفته از لیگ بیست و دوم نیز همانند بسیاری از فصل های گذشته در خارج از خانه به مصاف حریف خواهد رفت و مثل فصل بیست و یکم، لیگ را از سیرجان آغاز خواهد کرد.

شروع فصل برای تراکتوری ها خوشایند نبوده و همراه با باخت این تیم و در بهترین شرایط با تساوی همراه بوده و تنها برد این تیم در بازی آغازین فصل چهاردهم مقابل فولاد خوزستان در تبریز بود که با نتیجه ۲ بر یک به سود تراکتور خاتمه یافت و به غیر از این بازی، سرخ پوشان آذربایجان در ۱۳ بازی دیگر ۶ بار نتیجه را واگذار کردند و در هفت بازی، تساوی پایان کار بوده است.

تیم فوتبال تراکتور در نخستین فصل از رقابت های لیگ برتر که با سقوط این تیم در پایان فصل همراه شد در هفته نخست و در تهران و در مصاف با پاس بدون گل مساوی کرد و پس از هفت سال دوری از رقابت ها، در لیگ نهم و در بازی آغازین با نتیجه ۲ بر یک از صبای قم در خارج از خانه شکست خورد.

آغاز لیگ دهم نیز برای تراکتور با شکست همراه بود و این تیم مقابل پرسپولیس در تهران با نتیجه یک بر صفر بازی را واگذار کرد.

تراکتوری ها در لیگ یازدهم و به رغم اینکه در بازی هفته نخست برای اولین بار میزبان شده بودند در تبریز با نتیجه سه بر ۲ از صبای قم شکست خوردند و در لیگ  دوازدهم در تبریز و در مصاف با سایپا نخستین امتیاز خانگی بازی آغازین لیگ برتر را کسب کردند.

لیگ سیزدهم نیز برای تراکتور با شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس در تهران آغاز شد تا طلسم و نحسی بازی هفته اول برای این تیم همچنان باقی بماند تا اینکه تراکتور در فصل چهاردهم، تنها برد خود در شروع مسابقات را رقم زد و در تبریز با حساب ۲ بر یک فولاد خوزستان را برد و طلسم را شکست هرچند این طلسم پس از آن دوباره پابرجا شد.

تم محبوب آذربایجانی ها در لیگ های پانزدهم و شانزدهم، بازی ها را در تبریز استارت زد و در هر ۲ فصل به ترتیب مقابل نفت تهران و استقلال خوزستان به تساوی رسید و نتیجه بدون گل با نفت و ۲ بر ۲ با استقلال در این دیدارها رقم خورد.

تراکتور در لیگ هفدهم نیز با شکست آغاز کرد و در مصاف با استقلال خوزستان یک بر صفر بازنده شد و پس از آن و در لیگ های هجدهم تا بیستم و در مصاف با نفت مسجد سلیمان و در هر سه بازی بدون گل لیگ را استارت زد و در این بازی ها، هم در نفت  مسجد سلیمان و هم در تبریز مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسید.

بدترین شکست تراکتور در بازی آغازین لیگ در لیگ بیست و یک رقم خورد و این تیم در مصاف با گل گهر سیرجان با نتیجه چهار بر یک باخت .

در لیگ بیست و دوم نیز این دو تیم در هفته نخست مقابل هم قرار می گیرند و شاید این بهترین فرصت برای تراکتور باشد تا شسکت سنگین و تلخ فصل قبل را از خاطره ها پاک کند.

تراکتور در ۱۴ بازی آغازین لیگ هایی که در آن حاضر بوده ۱۵ گل دریافت کرده و در مقابل هشت گل زده اما در کل بازی های نخست لیگ برای این تیم اصلا خوب نبوده و همواره کابوسی برای این تیم و هوادارانش بوده است.

تیم فوتبال تراکتور که پس از مدت ها به ساحل تقریبا آرام رسیده و اردوی ها داخلی و خارجی منظم و خوبی را پشت سر گذاشته در شروع لیگ بیست و دوم در سیرجان مقابل گل گهر این شهر که چهارمین دوره حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند قرار خواهد گرفت.

این دو تیم تاکنون و در ادوار مختلف لیگ برتر ۶ بار رو در روی هم قرار گرفته اند که نتیجه آن برای دو تیم، سه برد برای تراکتور، یک برد برای گل گهر و دو تساوی بوده است، مجموع گل های رد و بدل شده در دیدارهای دو تیم ۱۲ گل بوده که سهم هر کدام ۶ گل است.

بهترین برد تراکتور ۲ بر یک و بهترین برد گل گهر چهار بر یک در دور رفت لیگ بیست و یکم رقم خورده است.

تقابل تجربه ها

هر چند گل گهر از لحاظ تعداد سال های حضور در لیگ برتر نسبت به تراکتور جوان محسوب می شود اما در سه فصل گذشته نشان داده که با برنامه پا در این رقابت ها گذاشته و با تثبیت جایگاه قلعه نویی به عنوان سرمربی در این تیم، به دنبال تحقق اهداف ترسیم شده است.

برخلاف گل گهر، قلعه نویی کوله باری از تجربه دارد و شاید اگر اتفاقات فصل قبل برای این تیم رخ نمی داد و کسر امتیاز اتفاق نمی افتاد قلعه نویی در همان سال اول حضور خود در این تیم می توانست تیم را روی سکو ببرد اما به هر حال قلع نویی با پنج بار قهرمانی در لیگ برتر و ۲ بار قهرمانی در جام حذفی و حضور در تیم های سرشناس ایرانی، به دنبال رسیدن به قهرمانی به تیمی کم نام و نشان است.

تراکتور نیز امسال برخلاف سال های قبل که تا قبل از آغاز مسابقات چند مربی جابجا می کرد با قربان بردیف خوب آغاز کرده و اگر اتفاق خاصی در این باشگاه و تیم خصوصی رخ ندهد شاید بتوان دوباره تراکتور را در بالای جدول مشاهده کرد.

بردیف نیز تجربه زیادی در عرصه مربیگری دارد و افتخاراتی هم در این زمینه کسب کرده که می توان به ۲ بار قهرمانی لیگ برتر روسیه، یک بار جام حذفی و یک بار سوپر جام اشاره کرد.

هر دو سرمربی مهره های خود را برای این نبرد حساس چیده اند و به طور قطع مربی برتر میدان خواهد بود که شناخت خوبی از مهره هایش داشته باشد و بداند در کجا و چگونه آنها را بکار بگیرد.

بردیف: از نحوه آماده‌سازی تیم رضایت دارم

قربان بردیف در نشست خبری قبل بازی با گل گهر اظهار کرد که از نحوه آماده سازی تیم رضایت دارد و می داند که در بازی نخست مقابل تیم با کیفیت گل گهر قرار می گیرد.

وی گفت: ما تمام برنامه‌ریزی‌ها برای آماده‌سازی تیم را به نحو احسن انجام دادیم و از این حیث رضایت دارم، امیدوارم زحمت‌های بازیکنان نتیجه بدهد.

بردیف بیان کرد: گل گهر تیم خوبی است، بازی‌های فصل گذشته این تیم را دیده ام، امسال بازیکنان جدیدی به خدمت گرفته‌اند و کارهای ترکیبی و بازی خوبی به نمایش می‌گذارند.

شناخت تیم‌ها از یکدیگر در هفته‌های نخست کمتر و بازی‌ها سخت‌تر است

امیر قلعه‌نویی نیز در نشست خبری پیش از دیدار با تراکتور تبریز اظهار کرد: تراکتور برخلاف سال گذشته تیم بسیار خوبی دارد و کادر فنی و بازیکنان خوبی گرفته‌ است.

وی در مورد تمرینات آماده‌سازی گل‌گهر خاطرنشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدوارم با ارائه یک بازی خوب به سه امتیاز برسیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: گل‌گهر شرایط خوبی دارد. بازیکنان زیادی از ما جدا شده‌اند، اما مهمترین کار ما این بود که شاکله تیم را حفظ کردیم و چند بازیکن به جمع‌مان اضافه شدند، امیدوارم آنها برای نفراتی که جدا شده‌اند، جایگزی خوبی باشند.

دیدار تیم های گل گهر سیرجان و تراکتور از هفته نخست رقابت های لیگ برتر ساعت ۲۰.۳۰ امروز شنبه در سیرجان برگزار می شود.

عیسی عطاپور

انتهای پیام/

ارسال نظرات