NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

در ۲۴ ساعت گذشته؛

مراجعان سرپایی در آذربایجان غربی افزایش یافت

تاریخ انتشار: 1401/06/07 | ۱۳:۲۸

 دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از افزایش مراجعان سرپایی به مراکز  ۱۶ ساعته خبر داد.

به گزارش نای قلم، سید جلیل موسوی در گفتگوی خبری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی مراجعه داشتند که نسبت به آمارهای ثبت شده در روزهای گذشته افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی در استان افزود: در حال حاضر ۲۵۸ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۹۶ نفر مثبت است.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ نفر در بخش کرونای استان بستری شدند که از این تعداد تست پنج نفر مثبت بود.

موسوی گفت: در این بازه زمانی ۳۱ نفر مبتلای جدید ثبت شده اما مورد فوتی کرونایی در استان ثبت نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: تاکنون شش میلیون و ۱۹۴ هزار و ۷۰ دوز واکسن کرونا در استان بین جامعه هدف بالای پنج سال در استان تزریق شده است.

موسوی افزود: ۸۴.۴ درصد از این افراد دوز اول، ۷۵.۶ درصد دوز دوم، ۳۴.۵ درصد دوز سوم و ۱.۳۶ درصد دوز چهارم را دریافت کردند.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: ۴۴.۹ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال در استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

به گفته وی ارومیه با ۵۶.۱ درصد در بین این گروه هدف بیشترین آمار دریافت دوز سوم را به خود اختصاص داده و پیرانشهر با ۲۲.۹ درصد کمترین درصد را در بین شهرهای استان دارد.

موسوی پوشش واکسیناسیون پنج سال تا ۱۱ ساله ها در نوبت اول را ۳۵.۹ درصد و نوبت دوم را ۱۷.۷ درصد اعلام کرد و گفت: ۹۰.۴ درصد ۱۲ تا ۱۷ ساله ها در استان نوبت اول و ۷۹.۳ درصد نیز نوبت دوم را دریافت کردند.

کد خبرنگار: ۹۸۳۱۲۶

انتهای پیام/

ارسال نظرات