NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

درخواست رئیس سازمان غذا و دارو از پزشکان؛

تجویز سرم را مدیریت کنید

تاریخ انتشار: 1401/10/27 | 19:27

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از همکاران پزشک خواهش داریم که تجویز سرم را مدیریت کنند تا با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش نای قلم به نقل از ایسنا، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تامین سرم گفت: در دی ماه مقداری از میزان واردات سرم کاسته شد. زیرا ترکیه صادرات سرم را متوقف کرده است و این باعث مشکلاتی شد، اما اکنون به وفور از طریق کشورهای همسایه مانند هند واردات سرم را انجام می‌دهیم و این واردات را در زمینه سرم تا زمان رسیدن به ذخیره پایدار ادامه می‌دهیم.

او افزود: با این حال باید توجه کرد که مشکل این است که میزان تجویز سرم از سوی همکاران پزشک به شدت زیاد شده است. بر این اساس لازم است که همکاران پزشک ما، رویه تجویز سرم را مدیریت کنند. ما در شرایطی قرار داریم که علی‌رغم اینکه تامین و واردات سرم‌مان به شدت بالا رفته، اما همچنان احساس نیاز می‌شود و همچنین برخی مراکز سرم نیاز دارند. بنابراین لازم است که پزشکان در تجویز سرم مقداری مدیریت کرده و در موارد الزام به مصرف سرم، آن را تجویز کنند.

محمدی ادامه داد: بر این اساس از همکاران پزشک خواهش داریم که تجویز سرم را مدیریت کنند تا با مشکل مواجه نشویم. باید توجه کرد که اولویت ما برای تامین سرم، مراکز درمانی است و بعد از آن مراکز سرپایی را تامین می‌کنیم.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/

ارسال نظرات