NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

کارشناس غذا و دارو:

باشگاه های ورزشی مرجع رسمی برای عرضه مکمل‌ها نیستند

تاریخ انتشار: 1401/07/19 | 15:30

 کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: باشگاه های ورزشی مرجع رسمی برای عرضه مکمل‌ها نیستند و حق فروش مکمل‌ها را ندارند.

به گزارش خبرنگار نای قلم، ناصر غضنفری راد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: تنها مرجع و شبکه رسمی و قانونی تهیه، فروش و نحوه استفاده از داروها و مکمل‌ها داروخانه است.

وی افزود: تبلیغات سوء و عکس‌های گمراه‌ کننده مرتبط با انواع مکمل‌های غیرمجاز، آسیب پنهان اجتماعی و فرهنگی را به همراه می‌آورد.

غضنفری اضافه کرد: با توجه به افزایش رغبت جوانان و نوجوانان به مصرف انواع مکمل‌های ورزشی و حضور افراد سودجو جهت کسب درآمدهای زیاد توجه به موضوع چگونگی و تأمین انواع مکمل‌ها امری بسیار جدی و مهم به نظر می‌رسد.

وی اظهار کرد: در همین راستا سازمان غذا و دارو و به‌تبع آن معاونت غذا و دارو در جهت انجام وظایف قانونی خود با حضور نمایندگان فدراسیون پزشکی ورزشی استان، ۹ مورد بازرسی‌ مشترک از باشگاه‌های ورزشی سطح شهر ارومیه را در شهریور سال جاری انجام داد.

غضنفری راد ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که مصرف خودسرانه انواع داروها و مکمل‌ها می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری مانند نارسایی کلیوی کبدی، خطر بروز سکته‌ها قلبی و مغزی و حتی مرگ را برای شخص مصرف‌کننده با خود به همراه داشته باشد.

کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل گفت: سازمان بهداشت جهانی و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ هشدارهایی را در سطح دنیا با موضوع انجام اقدامات مراقبتی و آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی به جوانان و نوجوانان ارائه نموده تا این قشر از جوامع در دام گرفتاری‌های حاصل از مصرف انواع مکمل‌های غیرمجاز قرار نگیرند و در همین راستا هدف ما آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح است.

وی تاکید کرد: هدف از ورزش، حفظ تندرستی، سلامتی و شادابی است نه اینکه دچار عوارض سوء شویم لذا ما می‌توانیم بااطلاع رسانی صحیح  افراد را از عارضه‌های جدی  سوءمصرف داروهای نیروزا نجات دهیم.

کد خبرنگار: ۹۸۳۱۲۵

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات