NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی:

مسلمانان اهل‌سنت، سلفیت را قبول ندارند

تاریخ انتشار: 1401/07/12 | 12:29

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مسلمانان اهل‌سنت، سلفیت را قبول ندارند اما با وجود این دشمن بر مسلمانان اهل‌سنت نفوذ یافته است.

به گزارش خبرنگار نای قلم، ماموستا محمدصالح هاشم‌آبادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وهابیون و سلفی‌ها با نام دین نفوذ کرده و با نام اسلام مسلمانان اهل سنت را فریب می‌دهند.

وی افزود: در شرایط حاضر سلفیت به دنبال کم‌رنگ کردن مراسمات اسلامی است و عنوان می‌کنند که برگزاری این مراسمات حرام است، بنابراین مراسمات هفته وحدت باید با رونق بیشتری برگزار شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه عربستان در تلاش برای ضعیف نشان دادن ایران است، گفت: در این رابطه متأسفانه مردم اهل‌سنت نیز باید متوجه باشند که حاکمیت عربستان با مکه و مدینه متفاوت است و این کشور حاکمیت دینی ندارد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی ساپورت مالی تجزیه طلبان را عهده دارد، اضافه کرد: عربستان سعودی برنامه‌های خاصی را برای گمراه کردن اهل سنت اجرا می‌کند که همه آنها با هوشیاری مردم خنثی می‌شود.

هاشم‌آبادی با اشاره به اینکه اهل سنت ساکن در ایران به آگاهی کافی رسیده و از افراطیون حمایتی نمی‌کنند، تأکید کرد: مرکز اسلامی با پشتیبانی روحانیت جلوی گرایش اهل‌سنت به سلفیت را گرفته و مردم نباید فریب افراد ضدمذهبی سلفی را بگیرند.

وی در رابطه با اغتشاشات رخ داده در کشور اظهار کرد: اغتشاشات اخیر نشان داد که تجزیه طلبان برای شمال غرب و جنوب شرق کشور نقشه‌های شومی را تدارک دیده‌اند که خوشبختانه با هوشیاری مردم و نیروهای نظامی و انتظامی این نقشه ها، نقش بر آب شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی با محکوم کردن اغتشاشات اخیر در مناطق کردنشین جنوب آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: مردم با خنثی کردن توطئه‌ها، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی با درخواست از رسانه‌ها برای پوشش خبری مراسم مربوط به هفته وحدت، تاکید کرد: طی این هفته از رسانه‌های برتر این حوزه تجلیل به عمل می‌آید.

از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر(ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/

ارسال نظرات